::Our Anniversary::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 15, 2010

::Mayon Volcano::

Subhannallah....
Kuasa Allah yang Maha Esa yang menciptakan sesuatu....
Hye uolls....
N3 kali ni agk different sket...td terbaca kat kosmo pasal artikel kat atas....
saje nk berkongsi pasal salah satu impian hidup yang agak mustahil untuk direalisasikan....
looking from the pictures above....
sebenarnyer aku ni suke sgt tengok gunung berapi yang sedang meletus dan mengeluarkan lava nye...hehe...ganas x minat aku ni...tapi ni la realitinya...
aku sangat2 mempunyai impian nk g tgk secara dekat ngan gunung berapi yang sedang meletus tuh...kalau boleh nk pegang lava tu skali....haha...mcm mustahil kan...
aku tau sume tuh mcm mengarut jer bunyinyer...tp klu der peluang btuk buat sume benda tuh xkan aku lepaskan..huhu....
yang kat atas tuh adalah gambar2 gunung berapi mayon atau "mayagon" dlm philipine yang bermaksud kecantikan..mmg cantik...
aku seperti mendapat satu kepuasan tgk gambar2 ni...seperti ader sesuatu yang masih belum tersingkap...tp apekah die?xder sape tau...
bagi aku..setiap yang bermula dengan keburukan pasti berakhir dengan kebaikan...itulah die gunung berapi...pada awal die memuntahkan lava, habis seluruh kampung berhampirannya serta isinya menjadi mangsa, pasti ada yang terkorban dan kemusnahan...tapi selepas beberapa ketika...ianya memberi manfaat kepada manusia, menghasilkan tanah yang subur untuk pertanian, menjadi tempat yang amat cantik untuk dipandang...sebab itulah manusia x pernah serik mendampinginya walaupun mereka tau akan musibahnya...itulah kehidupan di sebalik gunung berapi....
kesimpulannya...i like it...so much....

No comments: